2.1.Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного та навчального плану гімназії, а також за індивідуальними навчальними програмами, зміст яких включає базову і середню освіту.
Вижницька гімназія носить характер класичної гімназії, головна мета якої забезпечити глибоке засвоєння учнями основ наук при високому рівні організації виховної роботи.
У гімназії забезпечується широка диференціація навчально-виховного процесу, інтеграція навчальних курсів. Поряд з традиційними формами організації і навчальних занять практикуються лекції, семінари, практикуми, лабораторні роботи, при проведенні яких з профілюючих дисциплін, класи, що мають 25 учнів діляться на дві групи. Для покращення навчально-виховного процесу диферренційованого підходу до викладанння основ наук в навчальному закладі здійснюється поділ класів на дві групи з основних предметів (українська мова, англійська і німецька мови, інформатика) при наявності 20 і більше учнів в класі. Для забезпечення якісного профільного навчання здійснюється поділ класів при наповнюваності 6-х і 7-х класів не менше 12 учнів.
Вчителі гімназії можуть розробляти свої варіанти планів з урахуванням конкретних умов роботи та потреб учнів. При цьому не допускається перевищення гранично допустимого навантаження.
В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку.
План роботи затверджується педагогічною радою та радою навчального закладу.
2.2.Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.
Робочий навчальний план навчального закладу погоджується радою навчального закладу і затверджується відділом освіти.
У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).
2.3.Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники даного навчального закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
2.4.Навчальний заклад здійснює навчально-виховний процес за очною формою навчання.
2.5. Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється на конкурсній основі, за наказом директора на підставі заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб, які їх замінюють) або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, за результатами вступних іспитів з математики і української мови та співбесіди з психологом. При цьому середній бал табеля та вступних іспитів учня повинен становити не нижче 7 балів. Відмінники зараховуються до навчального закладу поза конкурсом за результатами співбесіди з психологом. Правила конкурсного зарахування затверджується директором за погодженням з відділом освіти, після спільного схвалення педагогічною Радою в порядку, встановленному Міністерством освіти і науки.
У разі потреби учень може перейти на протязі навчального року до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня, встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.
2.6.Учень може бути відрахований з гімназії за рішенням педагогічної ради навчального закладу та відповідно до наказу директора, якщо:
- за підсумками семестрового та річного оцінювання має початковий рівень досягнень у навчанні (1,2,3 бали) хоча б з одного предмету;
- за неодноразові порушення статутних вимог щодо поведінки гімназиста або разові грубі порушення ;
- у разі систематичних пропусків уроків без поважних причин.
2.7.Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються навчальним закладом в межах, що передбачений робочим навчальним планом.
Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються 31 травня, але не пізніше 1 липня наступного року.
Навчальний рік поділяється на семестри: перший – з 1 вересня по 25 грудня, другий – з 12 січня по 31 травня.
2.8.Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.9.Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у п’ятих – одинадцятих класах – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків можлива за погодженням з відповідними органами управління освітою та територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби.
За погодженням з відповідними структурними підрозділами міської державної адміністрації з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
2.10.Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором.
Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у розкладі навчальних занять.
Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття, а також заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
2.11.Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
2.12.У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік занять.
У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
2.13.Результати семестрового, річного,підсумкового оцінювання доводиться до відома класних керівників вчителями - предметниками.
2.14.Порядок проведення і випуск учнів навчального закладу визначається відповідною інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності.
2.15.Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації визначається відповідним Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти.
2.16.Учням, які закінчили певний ступінь навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:
- по закінченні основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту;
- по закінченні навчального закладу – атестат про повну загальну середню освіту.
2.17.За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: похвальні листи, грамоти, премії.
2.18.У гімназії знання учнів оцінюються за дванадцятибальною системою, а поведінка учнів за чотирибальною: «зразкова», «добра», «задовільна» і «незадовільна». Оцінки тематичних атестацій, семестрові та річні виставляються обов’язково.