Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 05.18.2024, 8:27 PM

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

4. УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ

4.1. Директор навчального закладу призначається і звільняється з посади на конкурсній основі відділом освіти за попереднім погодженням з головою Вижницької міської ради. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.
Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менше як 3 роки.
Директор навчального закладу призначається і звільняється з посади відділом освіти Вижницької міської ради за погодженням із Засновником. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора, відділом освіти Вижницької міської ради з дотриманням чинного законодавства.
    Керівництво гімназії здійснюється на основі поєднання централізованого керівництва з самостійністю закладу і засновується на засадах партнерства педагогічних працівників, адміністрації та гімназистів, гласності та самоврядування  всього колективу.
4.2.Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу  освіти є загальношкільна  конференція (збори)  колективу, що скликається не менше одного разу на рік.
        Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких  трьох категорій:
-    працівників навчального закладу – зборами трудового колективу;
-    учнів навчального закладу другого-третього ступеня – класними зборами;
-    батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами;
         Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу –5, учнів –5, батьків і представників громадськості – 5. Термін їх повноважень становить 5 років.
Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення  приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
          Право скликати збори (конференцію) мають голова ради навчального закладу, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.      
Загальні збори (конференція):
-    обирають раду навчального закладу, і голову, встановлюють термін їх повноважень;
-    заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу;
-    розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської  діяльності навчального закладу;
-    затверджують  основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу;
-    приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.
4.3.Внутрішнє управління в гімназії здійснюється на основі розподілу функцій за компетенцією. Для цього в гімназії створюється:
-    рада гімназії;
-    піклувальна рада;
-    педагогічна рада;
-    батьківський комітет.
4.4.У період між загальними зборами (конференцією) діє рада навчального закладу.
4.4.1.Метою  діяльності ради є:
-    сприяння демократизації і  гуманізації навчально-виховного процесу;
-    об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального  закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;
-    формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом ;
-    розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;
-    підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу;
4.4.2.Основними завданнями ради є :
-    підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з  сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;    
-    визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
-    формування навичок здорового способу життя;
-    створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;
-    сприяння духовному, фізичному розвитку учнів  та набуття ними соціального досвіду;
-    підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
-    сприяння організації  дозвілля та оздоровлення учнів;
-    підтримка  громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;
-    ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;
-    стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;             
-    зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та загальноосвітнім навчальним закладам з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.
4.4.3.До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-ІІІ ст. навчання, батьків та громадськості.  Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними  зборами загальноосвітнього навчального закладу.
Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з  будь—яких    причин приймається виключно загальними зборами.
 На чергових виборах склад ради оновлюється не менше  ніж на третину.
4.4.4.Рада навчального закладу діє на засадах:
-    пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, держави, суспільства, держави;
-    дотримання вимог законодавства України;
-    колегіальності ухвалення рішень;
-    добровільності і рівноправності членства;
-    гласності.
      Рада працює за планом, що затверджується загальними батьківськими зборами.
      Кількість засідань визначається доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.
      Засідання ради може скликатися її головою  або  з ініціативи директора навчального закладу,  засновника, а також членами ради.
       Рішення ради приймається  простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох  третин її членів.
      У разі рівної кількості голосів  вирішальним є голос голови ради.
Рішення ради, що не суперечить чинному законодавству та Статуту навчального закладу, доводяться в  7-денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.
          У разі незгоди  адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія,  яка розглядає спірне питання.
          До складу  комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.
4.4.5.Очолює раду навчального закладу голова, який обирається  із складу ради.
        Голова ради може бути членом педагогічної ради.
        Головою ради не можуть бути директор та його заступники.
        Для вирішення поточних питань рада може створити  постійні або тимчасові комісії з окремих  напрямів роботи. Склад комісії і зміст їх роботи визначаються радою.
        Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності  навчального закладу, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.
4.4.6.Рада навчального закладу організовує:
-    виконання рішеньзагальнихзборів;
-    вносить пропозиції  щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та  мов національних меншин;
-    спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи  навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;
-    разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу;
-    затверджує режим роботи навчального закладу;
-    сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
-    приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагороди випускників навчального закладу золотою медаллю „За високі досягнення у навчанні” або срібною медаллю „За досягнення у навчанні”та нагородження учнів похвальними листами„За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”;
-    разом з педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;      
-    погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
-    заслуховує звіт голови ради, інформацію  директора та його заступників з питань навчально-виховної та  фінансово-господарської діяльності;
-    бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення кваліфікаційних категорій вчителям;
-    виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та  позашкільної роботи з учнями;
-    виступає ініціатором проведення добровільних акцій;
-    вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного  органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального  заохочення учасників навчально-виховного процесу;
-    ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
-    сприяє  створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків ( осіб, які  їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи  до проведення оздоровчих та культурно - масових заходів з учнями;
-    розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;
-    розглядає питання родинного виховання;
-    бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;
-    сприяє педагогічній освіті батьків;
-    сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
-    розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;
-    організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
-    розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;
-    вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу при наявності коштів з фонду розвитку гімназії;
-    може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих  напрямів роботи.
      Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.
4.5.При навчальному закладі за рішенням загальних зборів може створюватися і діяти піклувальна рада та батьківський комітет.
4.6.Метою діяльності   піклувальної ради є забезпечення доступності загальної  середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до  вирішення проблем навчання і виховання.
4.6.1.Основними завданнями піклувальної ради є :
-    сприяння виконання законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;
-    співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у навчальному закладі;
-    зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної, та лікувально- оздоровчої бази навчального закладу;  
-    організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;
-    вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загальнообов’язкового навчання;
-    запобігання дитячій бездоглядності;
-    сприяння працевлаштуванню випускників навчального  закладу;
-    стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;
-    всебічне зміцнення зв’язків між родинами  учнів та навчальним  закладом.
4.6.2.Піклувальна рада формується у складі 7 осіб з представників колективу гімназії та батьків, які не входять до складу адміністрації навчального закладу.
Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах  навчального закладу шляхом голосування простою більшістю голосів.
Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.
Не допускаються втручання членів піклувальної ради в навчально- виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника загальноосвітнього навчального закладу,
      У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах на  його місце обирається інша особа.
4.6.3.Піклувальна рада діє на засадах:
-    пріоритету прав людини, грамотного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
-    дотримання вимог законодавства України;
-    самоврядування;
-    колегіальності ухвалення рішень;
-    добровільності і рівноправності членства;
-    гласності.
       Робота піклувальної ради планується довільно.  Кількість за сідань  визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.
       Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше як третини її членів.
Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.
Піклувальна рада інформує про свою  діяльність у доступній формі на зборах,  у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.
Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводиться до  відома колективу загальноосвітнього навчального закладу, батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.
4.6.4.Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.
З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.
       Голова піклувальної ради:
-    скликає і координує роботу піклувальної ради;
-    готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;
-    визначає функції заступника, секретаря та інших членів;
-    представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.
Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.
4.6.5. Піклувальна рада має право:
-    вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника загальноосвітнього навчального закладу, загальних зборів пропозиції  щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;
-    залучати додаткові джерела фінансування навчального закладу;
-    вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази навчального закладу;
-    стимулювати творчу працю педагогічних працівників, учнів;
-    брати участь у розгляді  звернень громадян з питань, що стосуються роботи навчального закладу, з метою сприяння їх вирішенню в встановленому порядку;
-    створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.
4.7. З метою координації навчальної, методичної і наукової роботи в гімназії створюється науково-методична Рада, яка затверджується наказом директора.
4.7.1.До складу науково-методичної Ради входять: директор, заступники директора, керівники методичних об’єднань (кафедр), провідні спеціалісти-предметники вузів та науково-методичних центрів (за згодою).
4.7.2. До виключної компетенції науково-методичної Ради входять:
-    складання робочого навчального плану;
-    організація науково-методичної роботи вчителів;
-    організація роботи по розробці програм навчальних курсів та їх затвердженні;
-    розробка правил конкурсного прийому в гімназію;
-    формування пропозицій щодо складу приймальної та предметних комісій для проведення конкурсного прийому до гімназії.
4.8.Учнівські збори гімназії (класу) - колективний орган учнівського
       самоврядування.
Основною структурною ланкою в гімназії є клас – колектив учнів, що формується з метою виконання завдань гімназії на основі їхніх вікових або психо-фізичних особливостей, рвіня розвитку.
4.9. Учнівські збори гімназії (класу):
-    обирають органи учнівського самоврядування з гімназії (класу);
-    висувають своїх представників для участі в роботі органів громадського самоврядування;
-    обговорюють питання організації навчання, діяльності і дозвілля учнівського колективу.
4.10.Батьківські збори гімназії (класу) – колективний орган батьківського самоврядування.
    Батьківські збори гімназії (класу):
-    обирають батьківській комітет гімназії (класу);
-    обирають своїх представників для участі у роботі конференції гімназії;
-    залучають батьків до участі в керівництві гуртками та іншими видами позакласної та позагімназійної роботи;
-    вносять на розгляд науково-методичної ради гімназії, педагогічної ради, директора та його заступників пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу гімназії (класу).
4.11.Директор навчального закладу:
-    здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
-    організовує навчально-виховний процес;
-    забезпечує контроль за виконанням навчальнихпланів і програм,рівнемдосягненьучнів у навчанні;
-    відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
-    створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
-    забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних норм, техніки безпеки;
-    - підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання   та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно - експериментальної роботи педагогів;
-    забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або  психічного насильства;
-    призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними  ділянками;
-    контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
-    здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це  відповідальність;
-    розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;
-    видає у межах своєїкомпетенціїнакази та розпорядження і контролюєїхвиконання;
-    за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки  працівників навчального закладу;
-    створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
-    несе   відповідальність за свою діяльність  перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальними зборами, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.
4.12. Обсяг педнавантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором навчального закладу і затверджується відповідним органом управління освітою.  
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за згодою педагогічного працівника.
       Перерозподіл педнавантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
4.13.У навчальному закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган- педагогічна рада.
       Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.
4.14.Педагогічна рада розглядає питання:
-    удосконалення методичного забезпечення навчально-виховного  процесу, планування режиму роботи навчального закладу;
-    переведення учнів до наступних класів і їх випуску, відрахування,  видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
-    щодо схвалення Правил конкурсного прийому в гімназію;
-    притяганню до дисциплінарної відповідальності учасників навчально-виховного процесу за невиконання своїх обов’язків;
-    підвищення кваліфікації педпрацівників, розвитку їхньої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнення науки і передового педагогічного досвіду;
-    морального та матеріального заохочення учнів та працівниківнавчального закладу.
4.15.Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.
      Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу.
4.16.У навчальному закладі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно  до чинного законодавства України.

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
uCoz